KaWaN-kaWaN

Friday, December 30, 2011

0
Komen

Luahan Hati ♥


 Ombak Rindu

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku


Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku


Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung


Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku


Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya


Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku
 
 
p/s : lagu ini sangat menyentuh jiwa raga aku. hahaha. aku tak jemu jemu dengar lagu ini. sampai orang sekeliling aku naik menyampah dengar aku lagu ini. kehkeh. sape suruh dengar ! hoho.
dalam lagu ini, ade tersurat dan tersirat. dan makna lagu ini sangat sangat mendalam. 
so, tunggu ape lagi. pergi download lagu ini ! and enjoy ! hahaha.

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

0
Komen

Airmata Seorang Lelaki ♥



Air mata lelaki lebih berharga daripada air mata perempuan kerana apabila lelaki menangis,
 itu bermakna dia sangat sayangkan perempuan yang telah pergi dari hidupnya dan apabila lelaki menangis ,
 lelaki itu memang maksudkannya . bukan senang nak buat lelaki menangis...✿

MANAKALA,

Senyuman perempuan lebih berharga daripada senyuman lelaki kerana apabila perempuan senyum ,
 ia akan selalu membuatkan lelaki kesayangannya merasa bahagia & di sayangi...✿

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Tuesday, December 27, 2011

0
Komen

Jika Aku Jatuh Cinta ♥



Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu...

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana...
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu...

Ya Rabbul Izzati...
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindui syahid di jalanMu...

Ya Allah...
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...

Ya Allah...
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu...

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...

Amin 

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

0
Komen

Singapore Oh singapore ♥


Helooo Ladies and Gentlemen ! Eyh, kejap kejap ! sebelum tuh, i wish you Merry Christmas ! HoHo.
Okeyh, sambung balik. Sempena Christmas ney, aku pergi cuti dekat singapore ! fuyooo !
haa ? singapore tuh ape ? Hamoi ! tuh sudah lebih tuh. Singapore pun tak tahu. 
Ney kene blajar balik geografi dengan sejarah ! Err, ade kene mengene ke ?

Aaahh ! watever ! pandai lah korang semua carik ape itu Singapore.
Kat google banyak ! hehehe.

Dekat singapore ade ape ? ape yang special ? Hurm, aku pun tak tahu ! hahaha.
maybe sebab orang semua pergi bercuti dekat singapore untuk melawat Universal Studio je kut !
bagi aku, Malaysia sentiasa di hati ! kehkeh.

ade ape dalam universal studio ? nak tahu ade ape ? jom tengok !

























Haaa. banyak lagi ade dalam universal studio. Naik lenguh lah kaki nak berjalan.
heee. best ke tak ? Hurm, boleh lah. Berbaloi dengan tiket. kehkeh.
so, ape tunggu lagi ? boleh pergi sekarang ! eyh eyh, gurau je. ingat pergi macam superman ke ape ?
hahaha. papepun, enjoy ur holiday !

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Saturday, December 24, 2011

2
Komen

Diari untuk Angah ♥


Okeyh, mesti tertanye tanye kan ape motif aku letak gambar katak. hehe
Eyh, biar lah, katak itu buah hati jantung aku tahu ! so, semestinye dia model dalam entry hari ini !
hahaha. Okeyh over plak.







Balik pada tajuk, okeyh, cube tengok dekat kaki katak ?
ada ape dekat kaki dia ? cube lah tengok. ape ? tak nampak.
aiyoo, okeyh lah, aku zoom bagi nampak sikit ek. heee






haaa. nampak tak nampak tak ? kalau tak nampak jugak.
Err, tak dapek den nak nolong ! hehe.
okeyh, moral of the story, diari ini di hadiahkan oleh seorang insan yang paling penting dalam hidup aku.
Sentiase ade untuk aku ketika aku susah, senang, marah, sedih, gembira.
Sanggup bersusah payah untuk aku.
Tak pernah kenal erti penat, letih, lesu. Sanggup bersusah kerana aku.
Beliau seorang yang sangat sangat cool, boleh bertukar pendapat.
boleh mintak tolong walaupun bende kecik je. membebel membebel gak, tapi tetap tolong !
hehehe. sanggup habiskan duit untuk aku.
bagi aku makan, minum, tempat tinggal, pakaian, semua lah. Lengkap !
satu pun tak kurang. Tak pernah mengeluh bile poket dah kering.
mane tak kering, aku mintak macam macam. hehe.
Dia lah jantung, hati, intan payung, emas, belian. Insan yang sangat bermakna dalam hidup aku.
Tanpa Beliau, tak tahu macam mana aku boleh ade dekat bumi ney.

Terima Kasih Ayah ! akan akak simpan diari ney baik baik,
sebaik mane ayah jage akak dari kecik sampai lah sekarang. dah 19 Tahun 3 bulan !
Terima Kasih ayah ! jasa mu akan ku kenang sampai bila bila.
akak sayang ayah ! 

p/s : baru aku tahu ayah aku seorang yang sangat romantik ! sebab tuh share pasal cinta ! kehkeh. bukan hanya kejar cinta pada manusia saje, cinta pada ALLAH mesti di utamakan ! InsyaALLAH.



Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Thursday, December 15, 2011

0
Komen

Perempuan Oh perempuan ♥






Wahai perempuanku,

Jangan sesekali kau cuba menggoncang keimanan lelaki dengan lembut tuturmu, dengan ayu wajahmu, dengan lengguk tubuhmu. Jangan kau menghentak-hentak kakimu untuk menyatakan kehadiranmu. Jangan PErempuanku, jangan sesekali cuba menarik perhatian kaum Adam yang bukan suamimu.. kerana aku khuatir ia mengundang kemurkaan dan kebencian ALLAH.  BAHAYA!

Perempuanku,

Andai engkau belum berkahwin, jangan kau risau akan jodohmu, ingatlah Perempuanku janji TUHAN kita, wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Jangan menggadaikan maruahmu.. hanya semata-mata kerana seorang lelaki, jangan memakai pakaian yang menampakkan susuk tubuhmu hanya untuk menarik perhatian dan memikat kaum lelaki, kerana kau bukan memancing hatinya.. tapi merangsang nafsunya. 

Wahai Perempuanku, 

Jangan sesekali dikau mulakan pertemuan dengan lelaki yang bukan muhrim kerana aku khuatir dari mata turun ke hati, dari senyuman membawa ke salam, dari salam cenderung kepada pertemuan dan dari pertemuaan... takut lahirnya nafsu kejahatan yang menguasai diri.

Perempuanku,

Lelaki yang Baik tidak melihat paras rupa, Lelaki yang Soleh tidak memilih wanita melalui keseksiannya, Lelaki yang Warak tidak menilai wanita melalui keayuaannya, kemanjaannya serta kemampuannya menggoncang iman mereka. 

Tetapi Perempuanku,

Lelaki yang Baik akan menilai wanita melalui akhlaknya, peribadinya dan ad-dinnya... Lelaki yang Soleh tidak menginginkan sebuah pertemuan dengan wanita yang bukan muhrimnya kerana dia takut menberi kesempatan pada syaitan untuk mengodanya. Lelaki yang Warak juga tak mahu bermain cinta sebabnya dia tahu apa matlamat dalam sebuah hubungan antara lelaki dan wanita yakni perkahwinan. Oleh itu Hawa, Jagalah pandanganmu, jagalah pakaianmu, jagalah akhlakmu, kuatkan pendirianmu.



:: Renungan Bersama ::

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Tuesday, December 13, 2011

0
Komen

Makna Surah Alam Nasyrah ♥


Nabi Muhammad S.A.W bersabda : 

"Barangsiapa membaca surah Alam Nasyrah, seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku".

Barangsiapa membiasakan membaca surah Alam Nasyrah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah permudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya.

Sesiapa yang membacanya nescaya Allah turut melapangkan dadanya serta dijauhkan daripada segala kesukaran dalam segala urusannya. 

Dihilangkan segala sifat kesal dan jemu, serta mendatangkan rajin dalam mengerjakan ibadat.

Barangsiapa membaca Alam Nasyrah sembilan kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan daripada kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan.

♥ sekadar renungan bersama 

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

0
Komen

Sebelum kita mencintai seseorang ♥



:: Pesan pada DIRI ::
Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi..
 Pada insan yang tak mengerti.. 
Kerana,sekali kau memberi, selamanya dia di HATI.. 
Kerana ,sekali kau dilukai, sampai bila2 tetap kau ingati..


:: Pesan pada diri :: 
hati hati lah dalam memberi HATI.. 
sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI

♥ cinta itu tak kejam, cuma manusia sahaja tak pernah menghargai cinta ♥

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Thursday, December 8, 2011

0
Komen

Diam bukan bermakna kita lemah ♥




Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen,
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur,
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi nasihat,
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes,
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam persetujuan,
tapi
Biarlah DIAM kita mereka faham ertinya,
Biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya,
Biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya,
Biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya,
kerana
DIAM kita mungkin disalah tafsir,
DIAM kita mungkin mengundang syak wasangka,
DIAM kita mungkin disilap diterjemah,
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud,
justeru itu
jika kita merasakan DIAM itu terbaik, seharusnya kita DIAM,
namun seandainya DIAM kita bukanlah sesuatu yang bijak,
berkatalah sehingga mereka DIAM.


conclusionnye : kadang kadang kita perlu bersuara untuk menegakkan keadilan. 

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

0
Komen

Hidup ini hendaklah belajar untuk bersyukur ♥





Belajarlah BERSYUKUR walau KEKURANGAN
Belajarlah IKHLAS walau TAK RELA
Belajarlah TAAT walau BERAT
Belajarlah MEMAHAMI walau TAK SEHATI
Belajarlah SETIA walau BANYAK GODAAN
Belajarlah MEMBERI walau TAK SEBERAPA
 Belajarlah MENGASIHI walau kau DISAKITI
 Belajarlah TENANG walau kau sedang GELISAH 
Belajarlah PERCAYA walaupun SUSAH Percaya bahawa Allah SWT masih sanggup menolongmu

Berterima kasihlah pada orang yang telah…
MELUKAI HATI mu kerana dia telah membuat HATIMU KUAT…
MEMBOHONGI mu kerana dia membuat HIDUP mu makin BIJAKSANA…
MEMBENCI mu kerana dia yang MENGASAH KETEGARAN mu…
MENYAYANGI mu kerana itulah ANUGERAH TERINDAH dalam hidupmu..♥

p/s : Bersyukur bukan dalam waktu kita senang, bukan dalam waktu kita gembira, bukan dalam waktu kita bersuka ria, bersyukur juga untuk waktu kita sedih, bersyukur juga untuk waktu kita susah. Jadi, kita hendaklah sentiasa bersyukur kerana ALLAH sangat sayangkan hamba hamba Nya.

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

0
Komen

saya rindu dia ! ♥


semalam aku mimpi dia. yee. aku mimpi shema ! NORASHIMA BT MAZLAN !
ya ALLAH, aku mimpi aku dapat peluk dia. aku mimpi aku dapat bersama dengan dia balik !
aku mimpi aku dapat belajar bersama sama dengan dia dekat PUO !
rase macam tak pecaya ! rase macam mula mula aku jumpa dia !
first time aku kenal dia ! rase macam polibriged sama sama dengan dia !
series aku rindu dia ! rindu sangat sangat ! rindu sampai tak terkata !







shema, awak nak tahu tak ? kalau saya rindu awak. saya minum air ney.
tapi dekat poli, dah tak ade air ney, saya tak dapat minum air ney lagi sebab bila saya rindu awak,
 saya carik air ney. kenapa air ney punn nak pergi dari saya ? kalau saya rindu awak, mane saya nak dapatkan air ney. mane saya nak carik air ney. sebab saya kenal air ney punn dari awak. setiap kali waktu rehat, awak mesti beli air ney. dan mesti awak share dengan saya. tapi kenapa air ney mesti pergi jugak ? kenapa air ney mesti pergi dari kehidupan saya ? macam mana saya nak ubatkan rindu saya dekat awak kalau air ney tak ade ?





kenapa dia mesti pergi ? pergi tanpa sebarang nota ? tanpa sebarang kata ?
tanpa pelukan terakhir ? tanpa kata kata semangat ?
kenapa orang yang aku sayang mesti pergi dalam hidup aku ?
kenapa aku mesti kehilangan dia ? kenapa aku baru nak merasa, nak mengetahui tentang apa itu sahabat. kehadiran dia membuat aku betul betul bahagia ? membuat aku betul betul perlukan seorang sahabat ?
membuat aku memerlukan dia setiap saat ? membuat aku tersenyum bila bersama dia ?
membuat aku menghargai sebuah persahabatan ? kenapa dia mesti pergi ?
kenapa orang yang aku betul betul memerlukan setiap detik, setiap saat pergi tinggalkan aku?
kenapa ya ALLAH ?







shema, saya rindu awak. rindu sangat sangat. bila saya dapat jumpa awak ? 
bila saya boleh kongsi cerita dengan awak ? bila saya dapat tengok senyuman awak ?
bila saya dapat meluangkan masa bersama sama awak lagi ?
bila saya dapat snap picture dengan awak lagi? 
boleh saya simpan dalam album semua gambar kita bersama.
bila kita akan jumpa lagi ? bila ?






ya ALLAH. jika dia dengar ape yang aku mohon padamu.
tolong sampaikan rindu aku kepada dia. 
tolong sampaikan sayang aku kepada dia.
aku tak mampu tahan rindu aku kepada dia ya ALLAH.
semoga Engkau pertemukan aku dan dia kembali. tak kira cepat atau lambat. 
tak kira setahun atau dua tahun. aku akan tunggu saat saat itu.
makbulkan lahh doa ku ya ALLAH.






shema, saya sayang awak. sayang sampai tak tahu nak ucapkan macam mana lagi.
terima kasih sebab pernah hadir dalam hidup saya.
terima kasih sebab pernah mendengar segala celotehan saya.
terima kasih sebab tak pernah kenal erti penat melayan kerenah saya.
terima kasih sebab sentiasa ada untuk saya.
terima kasih sebab memberi kenangan yang paling indah tentang kita berdua.
terima kasih sebab menjadi sahabat saya.
satu hari nanti, kita pasti akan berjumpa. ini doa saya. :')


 yang amat meyayangimu,
farah amelia






saya utuskan sekeping surat untuk awak. semoga satu hari nanti, awak dapat bace surat ney. mana tahu kita dapat bejumpa balik. dengan izin ALLAH. insyaALLAH. 

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Wednesday, December 7, 2011

0
Komen

Mencintai Dia dalam Diam ♥






Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..
Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan
Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH!

“Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH.”
(Adz Dzariyat : 49)
Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk.”
(Al Israa’ : 32 )

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.

Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu.

:: Renungan kita bersama ::



Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Tuesday, December 6, 2011

0
Komen

Tarikh lahir menunjukkan sifat seseorang ?


haaa. hari ney aku nak cerita sikit tentang tarikh lahir menunjukkan sifat seseorang? Eyh, betol ke? aku pun tak tahu betol ataupun tidak. mungkin ade persamaan dengan sifat dekat bawah ? mungkin tidak ? mungkin 99.9 % hampir same ? mungkin 1 % saje ? jum kita selidik sifat kite ! :)


‎:: anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb ::

NO 1 :

Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda. Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.

‎:: anda dilahirkan pada 2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb ::

NO 2 :

Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em…bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda adalah no.2, 5, 9.

:: anda dilahirkan pada 3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb ::

NO 3 :

Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

‎:: anda dilahirkan pada 4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb ::

NO 4 :

Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

:: anda dilahirkan pada 5Hb, 14Hb, 23Hb ::

NO 5 :

Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan. Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.

‎:: anda dilahirkan pada 6Hb, 15Hb, 24Hb ::

NO 6 :

Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

:: anda dilahirkan pada 7Hb, 16Hb, 25Hb ::

NO 7 :

Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no.2.

‎:: anda dilahirkan pada 8Hb, 17Hb, 26Hb ::

NO 8 :

Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.

‎:: anda dilahirkan pada 9Hb, 18Hb, 27Hb ::

NO 9 :

Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental. Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain. Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6.


haa. sudah teng0k ? ade tak same sifat sifat korang dengan entry kat atas ney ? hee. bende ney di reka hanya untuk mengisi masa lapang dan untuk berseronok saje. tak ada kaitan dengan dengan ape ape punn. kita boleh pecaye tapi jangan lahh pecaye 100 %.  0keyh. :)



Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Sunday, December 4, 2011

0
Komen

OMBAK RINDU ! ♥


Hyee k0rang ! sehat tak ?
heee. 0keyh. semalam aku pergi PAVILLION. buat ape pergi PAVILLION ?
pergi sh0pping ! banyaknye duet aku nak pergi sh0pping kat PAVILLION ! 
nak sh0pping kat KLCC punn tak mampu. ney lagi PAVILLION. hehehe.
0keyh, pergi PAVILLION semate mate nak teng0k cerita OMBAK RINDU !
test nak tinggi je. perlu ke teng0k kat PAVILLION ?
hey ! suke hati aku lahh nak pergi teng0k kat mane ! hehe. 0keyh terkasar bahase pulakk. 
haaaa. OMBAK RINDU tuh ape ? aiyakk ! 
jangan kate k0rang tak tahu OMBAK RINDU tuh ape !
nak kene sekeh plus ket0k kepale duapuluhlima kali ney ! grr !








Izzah (Maya Karin), gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam.

Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz (Aaron Aziz). Hariz sanggup ‘membeli’ Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia (Lisa Surihani), anak Tan Sri Rashdan, model dan pelakon terkenal akhirnya menggugat kebahagiaan Izzah dan Hariz. Apakah mereka bermadu?




0keyh. cerita ney tengah femes gile kat panggung wayang ! kalaw korang korang tak tahu jugak. tak boleh kate ape da. -,-

Cerita ney di petik dalam novel OMBAK RINDU. 
sebab tuh name cerita OMBAK RINDU. heee.
apew dia ? best ke tak ? haa. kalaw nak tahu best ke tak pergi lahh teng0k sendiri ! kehkeh.
boleh tahan lahh. cerita OMBAK RINDU ney sangat sangat menyentuh hati !
aku nangis kuut ! eyh eyh. bukan nangis tahap kritikal okeyh.
nangis sikit sikit sudaa. mane boleh over sangat. heee.
so, conclusionnye sape yang bejiwa romantik plus sedang hangat becinta tuh.
 cepat cepat lahh pergi tengok cerita ney. feeling habiss ! 











Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Thursday, December 1, 2011

0
Komen

twilight : Breaking Dawn the besh !









 film Breaking Dawn Part 1 kali ini bercerita lebih kepada kehidupan pernikahan dari Bella Swan (Kristen Stewart) dan Edward Cullen (Robert Pattinson). Kehidupan mereka tidaklah semudah itu, penghianatan dan pengerusakan terjadi disana-sini untuk menghancurkan kehidupan mereka.
Ditambah lagi dengan adanya putri mereka, Renesmee (Mackenzie Foy). Cerita semakin seru ketika keluarga Cullen beserta para sekutu mereka, bersama-sama melawan Volturi. Para petinggi vampir yang sangat kejam.

0keyh. semalam aku pergi teng0k cerita Breaking Dawn. SUMPAH besh gile ! hahaha. Rugi kalau korang korang semua tak pergi tengok. hehehe. tapi yang tak besh. kene tunggu part II plak. adehh. lambat sangat. hee..papepun twilight memang besh !


Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Friday, November 25, 2011

0
Komen

Syaitan adew anak?



Assalammualaikum. .arie ney nak ctew pasal syaitan sikit..syaitan adew anak kew? eyh eyh. ingat manusia jew adew anak ? ingat binatang jew adew anak ? syaitan punn adew 0keyh. hehe. syaitan juga adew keluarge..dari m0yang, at0k, nenek, mak, bapak, anak, cucu, cicit..semua adew..keluarge mereka teramat lahh besar..sampai tataw nak cakap besar tahap mane..






Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat.Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.


2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.


3. A’awan
Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.


4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (contoh: disko, kelab malam & tempat yang ada minuman keras).


5. Murrah
Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yang sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour lain-lain.


6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yang mula dari kata-kata mulut.


7. Daasim
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumah tangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumahtangga lagi).


8. Walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yang lain.

9. Lakhuus

Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari


patot lahh ktew asyik was-was wala0p0wn melakukan perkara baik.. Oleh itu, same-same lahh ktew muhasabah diri, dekatkan diri kepada ALLAH, mintak dilindungi ktew daripada syaitan-syaitan yang nak ktew sesat.


:: Renung2kan Dan Selamat Beramal ::

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Tuesday, November 22, 2011

0
Komen

WeLL DonE HaRimAu MuDa!



JAKARTA – Tiada apa yang lebih sempurna daripada merangkul pingat emas Sukan SEA; ‘ibu’ kepada segala pingat sebagai penutup tirai temasya kali ke XXVI buat kontinjen Malaysia.
Setelah berjuang habis-habisan di Stadium Gelora Bung Karno untuk lebih dua jam, skuad Harimau Muda kebanggaan kita memakbulkan harapan setiap rakyat Malaysia yang menyaksikan kelibat mereka di kaca televisyen malam tadi.
Tidak mengapa kita ketinggalan pada awal permainan.
Wira-wira kita tidak mengalah, sebaliknya mereka bangkit dengan segera untuk menyamakan kedudukan dan seterusnya mengawal permainan, sekali gus membuatkan kira-kira 100,000 penyokong fanatik tuan rumah terdiam.
Bermula dari saat itu, perlawanan berlangsung agak seimbang menyaksikan kedua-dua pasukan buntu mencari gol pada waktu sebenar permainan, malah 30 minit tambahan pun tidak berkesudahan.
Setiap kali penjaga gol sensasi kita, Khairul Fahmi Che Mat diperlukan, dia tidak pernah mengecewakan dan semalam dia membuktikan keupayaannya sekali lagi, komitmen yang sering kali ditunjukkannya apabila dengan tenang menyelamatkan sepakan penalti Ferdinan Sinaga.
Dan ketua pasukan, Baddrol Bakhtiar; salah seorang anggota skuad yang menjuarai temasya Vientianne dua tahun lalu melaksanakan tugasnya untuk mempertahankan pingat emas buat kali pertama sejak 1979 yang mana ketika itu turut dilakar di Jakarta.
Tangisan para penyokong Laskar Garuda adalah difahami. Bukan saja tewas di bumi sendiri, malah sudah dua dekad tidak mengecapi kejayaan sejak mereka menang di Manila 1991.

Indonesia mungkin telah meraih 170 pingat emas (setakat pukul 12 tengah malam semalam dan jumlah itu dijangka terus bertambah pada hari terakhir hari ini), namun terlepas pingat emas bola sepak sudah tentu sesuatu yang mendukacitakan.
Andai mampu merangkul 200 emas sekali pun, luka mereka tidak akan terubat
Bagi kontinjen negara pula, sasaran baru 60 pingat emas yang diletakkan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dua hari lalu sepatutnya dalam jangkauan jika petinju kita, Muhamad Farkhan Mohd. Harun mampu meraih pingat emas ke-59 kita.
Malangnya, dia ditumbangkan secara kontroversi oleh peninju tuan rumah, Alex Tatontos di Palembang.
Terdahulu Malaysia, dipimpin Fatehah Mustapa, membuktikan kejaguhannya dalam arena berbasikal trek yang tiada tolok bandingnya dengan menambah empat pingat emas di Velodrom Ramawangun. Begitu juga dengan gadis- gadis kolam renang kita yang menyapu bersih kesemua lima emas dipertandingkan dalam sukan renang berirama di Pusat Akuatik Kompleks Jakabaring.
Kontinjen negara dijangka tidak akan menambah pungutan pingat emas untuk menggenapkan angka 60 kerana hanya tinggal sukan paragliding yang bukan merupakan sukan harapan pada hari terakhir temasya .
:: Tahniah Skuad Harimau Muda! ::

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Thursday, November 17, 2011

0
Komen

happy bufday Angah. .:)

Assalammualaikum!
Angah??mesti tetanye-tanye sapew angah kan kan..hee..angah salah se0wg dari gr0up Bpian..:)
dan semalam merupakan bufday beliau. maaf angah!telambat cikit..kehkeh..

maaf tadew adiah!kek adew lahh..:D




Special t0k angah. .:)


Happy bufday angah!may ALLAH always bless u..:)
sem0ga panjang um0 dan dimurahkan rezeki..:)

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Tuesday, November 8, 2011

0
Komen

baik kew aku untuk jadikan se0rang kawan??

Assalammualaikum!
Dear diary,


waaa..dah sebulan aku ta update bl0g!
ngeee..maaf yee..cume tadew idea nak cerita..
0keyh..nak citew sikit pasal kawan b0leh??


apew maksud kawan?? B0leh terangkan sikit tak??


1. kawan itu adalah ketika susah dan senang bersama kam0..
bet0l kew??
sebab kebanyakan kawan yang aku jumpa..tak ramai bersama aku blew aku susah..
tapi kalaw time senang memang tayah nak cakap lahh kan..


2. kawan itu umpama adik beradik..
yekew??k0wang rase??
sebab kalaw adik beradik takan sep0sen p0wn bekire kan??takan sanggup menyakitkan adik beradik ktew..


3. kawan itu teman ktew untuk meluahkan rase sedih..rase gembira..b0leh dikatakan k0ngsi bersama..
hurmmm..adew k0men??
sebab kalaw bek0ngsi bersama..takannyew di ungkit balik apew yg ktew k0ngsi..tadewnyew dikutuk apew yg diluahkan..


yeee..aku memang bukan se0rang kawan yang baik untuk kaw..aku hanya adew untuk kaw ketika kaw senang jew..time kaw susah aku lari..
yelahh time kaw sakit..sapew yang t0long kaw..sapew yang amek berat tentang kaw..aku memang tak pedulikan kaw p0wn!


yeee..aku memang bekire dengan kaw..limasen p0wn aku bekire kann..aku memang kedek0t..aku lahh yang ter0k kann..bak kate FARAH AMELIA..barang kaw aku punye..barang aku barang aku lahh!macam tuh kann!


yeee..aku memang skew ungkit2 ney..apew barang nak k0ngsi2..tak maen lahh..menyusahkan jew lahh kann! aku memang skew sebar2kan keburukan tentang kaw kat 0rang lain bagi 0rang lain pandang kaw ser0ng! aku memang skew wat fitnah2 ney kann!


KALAW aku hanye adew untuk kaw ketika kaw senang jew..kenape time kaw sakit..kaw mintak pert0longan aku? kenapew time kaw tak reti buat sesuatu..kaw mintak pert0longan aku? kenapew time kaw sedeyh..kaw datang kat aku? kenapew?? aku kan bukan kawan yang baik untuk kaw!


KALAW aku ney berkire dengan kaw..kenapew kalaw aku bawak makanan..aku ajak kaw? kenapew kaw nak pinjam barang aku aku bagi kat kaw? kenapew? aku kan bekire dengan kaw!


KALAW aku ney jenis ungkit2..kenapew kaw still nak k0ngsi perasaan gembira, marah, sedeyh kat aku? kenapew? aku kan kawan tak reti simpan rahsia!


aku mengaku..aku memang eg0, panas baran, skew melenting, kuat merajuk, skew m0ody tetbew, tak peramah..tapi aku sayang kawan aku termasuk kaw..pernah kew aku bekira dengan kaw? pernah kew aku buruk2kan kaw depan 0wang ramai? pernah kew aku tadew time kaw susah? pernah kew? terpulang kat kaw nak kate apew..


aku p0wn adew perasaan..aku bukan kayu, batu yang kaw senang nak cakap..cakap..tanak cakap..tanak cakap..tanpa sebab! kaw nak meluat teng0k aku..kaw nak benci pandang aku? sapew aku pada kaw?? kawan? atau musuh?


kaw tak penat kew? tak letih? aku dah cukup letih tahu tak?? cukup2 lahh tuh..aku penat..penat melayan kerenah kaw..setiap manusia tak sempurna..mesti buat kesilapan..yeee..aku tahu..tapi sampai blew kesilapan tuh beterusan? kalaw kaw..tak pernah pikir silap kaw..kaw hanya tahu tunding jari kaw kat aku..hanya pandang salah aku..kesalahan yang kecik kaw nak besar2kan..kalaw kesalahan kaw yang besar aku b0le wat dunn0..apew ntah lagi kesalahan kecik kaw..aku tak amek atie langsung..aku taw kaw guraw jew..tapew..selagi aku b0le sabar..aku sabar..jangan sampai tahap kesabaran aku dah tadew..menyesal p0wn tak bergune lagi..


0keyh..aku hanye manusia biase..sapew aku tak maafkan kesilapan kaw..sedangkan Nabi ampunkan umatnyew..ney apew ntah lagi aku..manusia yang selalu wat kesalahan..aku maafkan kaw..tapi satu jew aku nak cakap..jangan marah kalaw aku tak sebaik dul0..aku tanak peristiwa hitam berulang kembali..


Akhir kata aku untuk kaw..aku mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki aku..kalaw aku termarah kaw..tertengking kaw..terguraw kasar dengan kaw..term0ody tetbew dengan kaw..terbuat mkew basi dengan kaw..biase lahh..aku p0wn manusia biase..maafkan aku..
Dan aku nak kate kat kaw..aku sayang kaw..sebab kaw adalah kawan aku..bukan senang aku nak luahkan kata sayang taw!appriciate sikit ek!heee~




Sekian.
yang amat meyayangimu,
achik

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

0
Komen

Ibu Pasangan Kembar Ahmad Dan Muhammad Meninggal Dunia Akibat Barah

Ibu kepada pasangan kembar Ahmad dan Muhammad Rosli, Aisah Kandar, 35, meninggal dunia di Hospital Putrajaya pagi Isnin selepas setahun bertarung dengan barah payu dara. Jenazah Allahyarhamah dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Sungai Haji Dorani di sini selepas Zohor.
Rosli Abdul Rahim, 40, bapa kepada pasangan kembar berusia 13 tahun itu, berkata beliau akan menunaikan amanah untuk menjaga lima anaknya termasuk Ahmad dan Muhammad sebaik mungkin seperti dilakukan arwah sebelum ini. "Pesanan terakhirnya ialah supaya saya tabah dalam membesarkan anak-anak.
"Saya akan ambil semangat isteri yang tidak pernah tunjuk sakit depan anak-anak walaupun beliau menderita kesakitan, termasuk terlantar tidak boleh bergerak sejak dua bulan lepas," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini. Ahmad dan Muhammad mendapat perhatian media kerana dilahirkan bercantum pada bahagian dada dan punggung pada 1998, sebelum menjalani pembedahan pemisahan di Hospital King Fahd National Guard di Riyadh, Arab Saudi, pada September 2002.
Ahmad, selaku abang sulung kepada adik-adiknya, berkata dia akan selalu ingat pesanan arwah ibu supaya belajar bersungguh-sungguh dan menjaga adik-adiknya. "Saya sedih sebab ibu pergi ketika Hari Raya Aidiladha, tapi bersyukur kerana sempat bacakan surah Yasin untuk ibu bersama Muhammad malam tadi.
:: ktew sedekahkan Al-Fatihah kepada  Allahyarhamah sem0ga r0h  Allahyarhamah dicucuri rahmat..amin ::

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Friday, September 23, 2011

0
Komen

:: 10 cara melayari facebook dengan selamat ::


1. Fikir dulu mengenai siapa yang anda nak add ataupun approved kerana anda mungkin akan mendedahkan identiti kepada orang yang tidak dikenali.

2. Check privacy settings. Facebook menyediakan setting untuk anda privatekan sesuatu yang anda tak mahu orang lain tahu mengenai anda.

3. Kenapa anda create akaun Facebook? Hanya untuk share photos? Share links dan update mengenai aktiviti yang anda lakukan? Kalau begitu limitkan information mengenai diri anda.

4. Sentiasa ubah password. Seboleh-bolehnya jangan gunakan password yang sama untuk semua akaun contohnya emel, maybank2u dan lain-lain.

5. Bila anda sign in di komputer yang berbeza, pastikan anda sign out dengan sepenuhnya. Jangan sesekali tick pada “remember me”.

6. Berhati-hati dengan apa yang anda post. Sekali anda update status dan komen, sesiapa saja boleh melihat apa yang anda tulis. Adakah anda ingin orang lain tahu tiada sesiapa di rumah anda kerana anda pergi bercuti ataupun anda sedang keseorangan di rumah?. Ingat!!Gerak geri anda sedang di perhatikan.

7. Berhati-hati dengan serangan phishing. Anda mungkin akan terpedaya dengan halaman palsu yang seakan-akan halaman sebenar. Akaun facebook, myspace dan maybank2u tak terlepas dari ditiru oleh pihak yang tak bertanggungjawab.

8. Ambil tindakan dengan segera. Jika kawan anda telah terima status update, message dan sebagainya walaupun anda tidak menggunakannya, cepat-cepat tukarkan password. Jika anda tak boleh log on akaun facebook anda, pergi ke bahagian Help link di bahagian bawah facebook page dan klik pada "security" untuk maklumkan kepada Facebook.

9. Jangan sesekali klik pada link yang anda tak tahu dari mana datangnya link tersebut. Contohnya seseorang yang tidak anda kenali telah send link pada status dan message anda, elakkan dari klik link tersebut jika anda ragu-ragu.

10. Gunakan facebook untuk kerja-kerja yang bermoral dan berguna untuk anda contohnya meluangkan masa untuk berkongsi pendapat dan menambah kenalan. Elakkan dari membuat kerja yang tidak sepatutnya seperti menyebarkan virus, menceroboh privacy orang lain dan sebagainya.

Diharap tips ini sedikit sebanyak memberikan informasi kepada anda semua tentang bahayanya rangkaian sosial jika tidak di uruskan dengan sebaiknya. Sebarkan tips ini kepada kawan-kawan anda,copy dan email kan mereka,sama2 kita berhati hati kat laman sembang ini..


Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Monday, September 12, 2011

0
Komen

♥ bufday ibu ♥

Assalammualaikum semuaaa..:D


0keyh..entri hari ney na ctew ckt psl bufday my ibu~
sebenarnye bufday ibu da lame daa..1 September..
 tp ta sempat na ctew lahh..heee~

happy belated bufday m0m..wishing y0u have a great day and may ALLAH bless y0u always..
luv y0u f0rever and ever~




ney sy yg pilih..cntk en2?#tp ayah yg bay0..kihkih~



sambut skali bufday kazen..na kenal??crk sendiri ek..hihihi




hahaha..pakngah teruja ci0m akak sendiri..#eerrkk!

adik bradik yang bahagia part I



kate pacek sy..pakngah da ci0m bla kiri..acekk ci0m bla kanan#alolo~
adik bradik yang bahagia part II


haaa..lastly..adek kesygn..ngehehe..#syggg kakbab!

adik bradik yang bahagia part III



0keyh..ney namenyew r0mantik!w0oaahhhh#sweetnyew


♥ L0veLy C0upLe ♥ 

hahahhaha..sweet en??sambut raye..sambut merdeka..sambut bufday skali..
skew..skew..skew #0kbai!

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT ini adalah Hak milik mr.katak !