KaWaN-kaWaN

Wednesday, June 13, 2012

4
Komen

Kenape perlu menghina kaum wanita ?








Okeyh, Hari ney saye nak cerita sikit pasal penghinaan terhadap wanita.
Sangat tak paham dengan perangai sesetengah orang ney yang suke menghina orang lain.
Ape yang dia dapat ? nak kate pahala, sikit pun tak, berdosa bertambah ade lah.
Ape lah yang tak puas hati sangat dengan kaum perempuan ney ? Ape salah kami ? Dihina, dicaci, Dikutuk. 

Setiap ape yang saye tengok orang ney menghupdate kat fesbuk :

"Perempuan ney barang murah" okeyh kejap. Barang ? nak kate awak belajar, mak ayah hantar pergi sekolah untuk awak jadi seorang berguna, bukan seorang yang tak guna. Ape yang awak dengki sangat dengan perempuan ye ? Sampai menghina macam tuh sekali.

"Perempuan murah macam kaw senang jeh nak dapat" kejap kejap, murah ? nanty saye kate awak ney manusia paling pandai, nampak sangat saye menipukan. ape masalah awak sebenarnye ? sampai memandang rendah terhadap kaum perempuan.

"Perempuan miskin macam kaw tak layak nak kahwin dengan aku" Sekejap ! awak ney belajar pasal bab agama sangat hebat. Sangat beruntung awak dapat belajar di pondok. tapi kenape masih tak puas hati dengan kaum wanita ek ? sampai jodoh awak sendiri awak tentukan.

Awak belajar pandai pandai untuk menghormati orang lain lagi lagi kaum wanita kan. Tapi kenape terpesong jauh sangat ney ? Tak paham lah dengan perangai awak. Kesian kan dekat cikgu cikgu awak. Penat deme mengajar awak, memberi ilmu yang cukup dekat awak supaya nak tengok anak didik dia menjadi seorang yang bertauliah, seorang yang sangat kuat budi bahasanya. Tapi disebaliknye, awak sangat sangat tak guna tahu.

Awak, meyh saye nak habaq satu perkara.Wanita yang awak panggil barang tuh lah dapat menolong awak di akhirat nanti. sebab ape ? sebab dia dapat memaafkan segala hinaan, cacian, kutukan yang awak lemparkan kepada dia suatu ketika dahulu.

Perempuan yang awak panggil murah ney lah akan menolong awak diakhirat nanti. sebab ape ? sebab setiap  kali dia sembahyang dia selalu berdoa meminta ALLAH ampunkan dosa awak, membuka pintu hati awak supaya bertaubat sebelum terlambat, melembutkan hati awak supaya dapat menerima kekurangan diri orang lain.

Perempuan yang awak kate tak layak berkahwin dengan awak ney lah akan menjadi tulang rusuk awak didunia mahupun di akhirat. sebab ape ? Jodoh itu rahsia ALLAH. pernah dengar orang dulu dulu cakap jangan benci, nanti lame lame jatuh cinta. Jika ALLAH dah tentukan dia jodoh awak, tadew sape yang dapat menukarkannye.




Wahai kaum Adam, sudah sudah lah menghina, mencaci, mengutuk kaum Hawa. Kami tahu kami tidak sempurna segala sifat. Kami tahu kekadang kami lalai dengan hal dunia. Kami tahu ape yang kami lakukan kebanyakkan menyusahkan kamu. Tapi tidakkah terdetik hatimu untuk membimbing aku ke jalan ALLAH ? tadew sedikit kelembutanmu kah menegur aku jika aku tersalah langkah ?

:: nobody is perfect in this world include me ::

- Sekadar luahan hati seorang wanita. -

Terima Kasih kerana sudi meluangkan mase untuk membace entry ini

4 comments:

CCICute Design said...

tau xpe.. kita salu diherdik....huhuhu

cintasibudakkatak said...

@CCICute Designhurm, tapew. setiap perbuatan ade balasannye kan ^^

sachiko zaty kazuya said...

prmpuan yg cantik di puji . yg x cantik di hina . lumrah dunia seorang lelaki.

cintasibudakkatak said...

@sachiko zaty kazuyaDunia semata mata. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT ini adalah Hak milik mr.katak !